Zasady użytkowania
WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
Odwiedzając lub korzystając ze strony internetowej www.lignau.pl użytkownik potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami korzystania ze sklepu internetowego (zwanymi dalej "Warunkami korzystania") i wyraża na nie zgodę oraz uznaje je za wiążące bez konieczności składania na nich osobnego podpisu.
Użyte terminy:
Sklep internetowy - sklep internetowy Lignau sp. z o.o. dostępny za pośrednictwem strony internetowej www.lignau.pl (zwany dalej "sklepem internetowym").
Sprzedawca - osoba prawna określona w zamówieniu towarów, której towary są sprzedawane na stronie internetowej www.lignau.pl zgodnie z Regulaminem i który jest odpowiedzialny za realizację zamówienia kupującego. Dane sprzedawcy, z którym zawierana jest umowa kupna-sprzedaży odpowiednich towarów, są określone w zamówieniu towarów.
Kupujący - osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych zgodnie z prawem polskim lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba prawna, która z rejestracją lub bez rejestracji dokonuje zakupu na stronie internetowej www.lignau.pl (zwana dalej "Kupującym").
Zarejestrowany Kupujący - Kupujący, który zdecydował się zarejestrować na stronie internetowej i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych poprzez podanie informacji o sobie w formie standardowego kwestionariusza.
Odpowiedzialność Kupującego - każdorazowe zobowiązanie Kupującego do przestrzegania zarówno przepisów prawa, jak i niniejszego Regulaminu, pod rygorem przyjęcia odpowiedzialności przewidzianej przepisami prawa oraz z uwzględnieniem konsekwencji przewidzianych przez Sprzedawcę w niniejszym Regulaminie.
Strony - łącznie Kupujący i Sprzedający (zwane dalej "Stronami").
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta pomiędzy Kupującym a Sprzedającym na odległość zgodnie z ustawą o ochronie praw konsumentów, w trybie online na stronie internetowej, w której Kupujący wyraził wyraźną i jednoznaczną wolę zakupu towarów określonych w zamówieniu, a Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć towary określone w zamówieniu (zwana dalej "Umową").
Towary - towary, które Sprzedawca oferuje do sprzedaży w sklepie internetowym po cenach określonych przez Sprzedawcę (zwane dalej "Towarami").
Zamówienie - zamówienie internetowe złożone przez Kupującego na stronie sklepu internetowego www.lignau.pl, w którym Kupujący określił wybrany przez siebie Towar, sposób płatności za zamówienie, sposób dostawy Towaru oraz miejsce odbioru Towaru. Zamówienie uważa się za w pełni zrealizowane z chwilą otrzymania przez Kupującego Towaru i dokonania pełnej zapłaty za Towar określony w zamówieniu oraz wybrany sposób dostawy Towaru, przy użyciu jednej z metod płatności oferowanych przez Sprzedawcę (dalej "Zamówienie").
Konsument - osoba fizyczna, która wyraża wolę zakupu lub która kupuje lub mogłaby kupić lub wykorzystać Towar w celu niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zwana dalej "Konsumentem").
Prawo odstąpienia od umowy - prawo Kupującego (Konsumenta) do odmowy przyjęcia otrzymanego Towaru w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 maja 2014 r. nr 255 "Przepisy dotyczące umów zawieranych na odległość" (dalej jako "prawo odstąpienia od umowy").
Trwały nośnik - narzędzie umożliwiające Kupującemu przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób zapewniający ich dostępność, wykorzystanie i odtwarzanie w niezmienionej postaci przez okres niezbędny do przekazania tych informacji.
Ustawy - Ustawa o prawach konsumentów z dnia 30 maja 2014 r. ("CRA"); Ustawa o ogólnym bezpieczeństwie produktów z dnia 12 grudnia 2003 r. ("Ustawa GPS").
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Lignau sp. z o.o. pod adresem internetowym www.lignau.pl.
2. Sprzedającym jest osoba prawna: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Lignau sp. z .o.o., numer rejestrowy 524891571, NIP 5273049999, adres siedziby: ul. Złota 7 lok. 28 00-019 - Warszawa (mazowieckie), nr konta PL53114010100000441494001001, bank: mBank, kod banku BREXPLPWMBK, strona internetowa www.lignau.pl, nr tel. +48535798094, adres poczty elektronicznej info@lignau.pl (dalej "Sprzedający").
3. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie przy zawieraniu wszelkich umów sprzedaży Towarów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym. Przed złożeniem zamówienia na jakiekolwiek Towary w sklepie internetowym, Kupujący jest zobowiązany do uważnego zapoznania się z niniejszym Regulaminem i upewnienia się, że prawidłowo go rozumie. W przypadku pytań Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, korzystając z powyższych danych kontaktowych. Sprzedawca zwraca również uwagę Kupującego na fakt, że przed dokonaniem Zamówienia, Kupujący zobowiązany jest do zaakceptowania niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności. Politykę prywatności. W przypadku odmowy Kupującego, zamówienie Towaru nie będzie możliwe.
4. Kupujący akceptuje niniejszy Regulamin oraz Politykę Prywatności po zapoznaniu się z nimi, a przed potwierdzeniem Zamówienia zaznacza pole "Zapoznałem się z Polityką Prywatności Lignau oraz Regulaminem i wyrażam na nie zgodę". Zatwierdzony w ten sposób Regulamin jest wiążącym Strony dokumentem prawnym, który określa prawa i obowiązki Kupującego i Sprzedającego, warunki zakupu i płatności za Towar, tryb dostawy i zwrotu Towaru, odpowiedzialność Stron, a także inne postanowienia związane z zakupem i sprzedażą Towaru w sklepie internetowym.
5. W sklepie internetowym Kupujący może złożyć Zamówienie na Towary zarówno jako zarejestrowany użytkownik, jak i bez rejestracji.
6. Towary sprzedawane są w Sklepie Internetowym z terytorium Polski.
7. Złożenie Zamówienia przez Kupującego jest równoznaczne z zawarciem Umowy na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym zgodnie z Regulaminem. Umowa wchodzi w życie z chwilą złożenia przez Kupującego Zamówienia za pomocą środków porozumiewania się na odległość i otrzymania od Sprzedającego potwierdzenia złożonego Zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Umowa obowiązuje do czasu jej całkowitego wykonania, tj. do czasu opłacenia Zamówienia i dostarczenia Towaru. Postanowienia niniejszego punktu mają zastosowanie do wszystkich zamówień i zakupów dokonywanych w sklepie internetowym. Nieprzestrzeganie Regulaminu może być podstawą do jednostronnego rozwiązania zawartej Umowy na odległość, jak również anulowania Zamówienia przez www.lignau.pl.
8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany i uzupełnienia Regulaminu w każdym czasie bez uprzedzenia, poprzez opublikowanie zmienionego lub uzupełnionego Regulaminu w aplikacji sklepu internetowego www.lignau.pl, a także wskazując datę wprowadzenia zmian. Kupującego obowiązuje Regulamin obowiązujący w chwili zamówienia Towaru. Przed dokonaniem każdego zakupu Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem, a także ma możliwość zapisania Regulaminu na trwałym nośniku lub wydrukowania go.
9. Klient może przeglądać i korzystać wyłącznie ze strony internetowej www.lignau.pl do swoich osobistych, niekomercyjnych celów zgodnie z niniejszymi Warunkami użytkowania. Wszelkie informacje lub treści zamieszczone na stronie internetowej w dowolnym formacie, w tym między innymi zdjęcia i inne materiały wizualne, stanowią własność Sprzedawcy. Takie treści są chronione prawami własności intelektualnej zgodnie z przepisami prawa polskiego i Unii Europejskiej. Jakiekolwiek wykorzystanie takich treści w jakimkolwiek celu może naruszać prawa autorskie lub inne prawa. Wykorzystywanie, rozpowszechnianie, powielanie zawartości strony internetowej lub tworzenie dzieł pochodnych bez pisemnej zgody Sprzedawcy jest zabronione.
10. Obsługa klienta jest dostępna w dni robocze w godzinach od 9:00 do 17:00 pod numerem telefonu +48535798094 lub pocztą elektroniczną pod adresem info@lignau.pl.
11. W odniesieniu do wszystkich danych osobowych, którymi dysponuje Sprzedawca, Sprzedawca przestrzega i spełnia wymogi ochrony danych osób fizycznych zgodnie z przepisami prawa. W związku z tym, decydując się na zakup w sklepie internetowym, Konsument wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail itp.) zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych. Ustawa o przetwarzaniu danych osobowych.
12. Adres e-mail Kupującego może być wykorzystywany do przekazywania informacji o ewentualnych zakłóceniach w technicznym funkcjonowaniu strony sklepu internetowego, a także o nowościach lub ofertach. W każdym przypadku odpowiednia wiadomość będzie wskazywać na możliwość odmowy dalszego otrzymywania takich informacji.
13. Zdjęcia Towarów zamieszczone w sklepie internetowym mają charakter poglądowy. Pomimo tego, że Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby kolory Towarów były odzwierciedlone jak najdokładniej, Sprzedawca nie może zagwarantować, że ekran urządzenia Kupującego będzie odpowiednio wyświetlał kolory Towarów. Kupujący jest świadomy, że Towary mogą nieznacznie różnić się od ich zdjęć. Towary uznaje się za zgodne z Ofertą, jeśli odpowiadają próbce, modelowi lub opisowi podanemu w sklepie internetowym.
14. O ile nie wskazano inaczej, wszystkie Towary oferowane w sklepie internetowym są dostępne. W przypadku, gdy zamówiony Towar nie może zostać sprzedany z uwagi na fakt, że Towaru nie ma w magazynie lub nie jest już produkowany, Kupujący jest o tym niezwłocznie informowany za pośrednictwem poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji (telefonicznie lub SMS-em), a Zamówienie na taki Towar zostaje anulowane w porozumieniu z Kupującym.
15. Sprzedający ma prawo określić minimalną i/lub maksymalną ilość zamówienia dla określonych Towarów w jednym Zamówieniu.
16. Towary uznaje się za zgodne z warunkami Umowy, jeżeli:
1. odpowiadają opisowi Towarów dostarczonemu przez Sprzedawcę, określonemu rodzajowi, ilości i jakości Towarów, a także funkcjonalności i innym cechom;
2. są ważne dla celów, dla których Konsument wybrał Towary i które zostały wskazane Sprzedawcy nie później niż w chwili zawarcia Umowy, a Sprzedawca potwierdził ważność Towarów dla tych celów;
3. zostały dostarczone ze wszystkimi określonymi akcesoriami i instrukcjami użytkowania, w tym dotyczącymi instalacji;
4. są ważne dla celów, dla których towary tego typu są zwykle używane, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa, normy lub, jeśli ich nie ma, obowiązujące kodeksy dobrych praktyk odpowiednich branż;
5. w danym przypadku, przed zawarciem Umowy, odpowiadać opisowi i jakości próbki Towaru dostarczonej przez Sprzedającego;
6. są dostarczane z takimi akcesoriami, opakowaniem i instrukcjami, jakich Konsument może racjonalnie oczekiwać;
7. są w określonej ilości oraz mają właściwości i parametry, w tym w odniesieniu do trwałości i funkcjonalności, które zwykle mają towary tego samego rodzaju i których Konsument może zasadnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towarów oraz wszelkie publiczne oświadczenia Sprzedawcy, w szczególności w reklamie lub na etykiecie Towarów.
17. W sklepie internetowym wszystkie ceny Towarów podane są w walucie euro (EUR). Wszystkie ceny podlegają podatkowi od wartości dodanej (VAT) lub innym podatkom od sprzedaży, w stosownych przypadkach.
18. W zależności od adresu dostawy (państwo członkowskie UE lub EOG), stawka podatku VAT dla Zamówienia Kupującego może ulec zmianie i może zostać zastosowana dodatkowa opłata za wysyłkę, która zostanie wyraźnie wskazana przed potwierdzeniem płatności i uwzględniona w całkowitej cenie Zamówienia. Ostateczna cena Towarów, w tym podatki i opłaty, a także koszty dostawy lub wysyłki, zostanie wskazana przed zawarciem Umowy.
19. Oprócz ceny Towarów Kupujący ponosi koszty dostawy Towarów. Koszty dostawy zależą od miejsca dostawy Towarów wskazanego przez Kupującego, wagi i objętości Towarów oraz wybranego sposobu dostawy. Wypełnienie wszystkich wymienionych pól informacyjnych spowoduje automatyczne wyświetlenie kosztów dostawy w Zamówieniu przed potwierdzeniem Zamówienia przez Kupującego.
20. Potwierdzając Zamówienie, Kupujący wyraża zgodę na wysokość i zapłatę określonych w nim kosztów dostawy. Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów dostawy w pełnej wysokości, nawet jeśli Zamówienie nie zostanie dostarczone (przekazane) Kupującemu z winy Kupującego (nieobecność w uzgodnionym miejscu i/lub czasie), a także kosztów ponownej dostawy, jeśli Strony tak uzgodniły.
21. Oprócz ceny Towaru Kupujący płaci za opakowanie takiego Zamówienia, które jest kompletowane na podstawie spersonalizowanego Zamówienia Kupującego. Zamówienie uznaje się za spersonalizowane w przypadku, gdy model Towaru zawarty w Zamówieniu znacząco różni się od asortymentu Sprzedającego lub zamówiony model Towaru nie należy do standardowego asortymentu Sprzedającego.
22. Potwierdzając Zamówienie zgodnie z formularzem Zamówienia, Kupujący zgadza się zapłacić cenę Towarów wskazaną w momencie składania Zamówienia. Ceny Towarów mogą ulec zmianie, ale takie zmiany nie będą miały wpływu na już zawarte umowy.
23. Ceny Towarów mogą się różnić na różnych platformach handlowych online, na których Sprzedawca oferuje swoje Towary.
24. Płatności za Towary, w tym inne niezbędne koszty, dokonywane są wyłącznie w formie przedpłaty za pomocą: przelewu bankowego, bankowości internetowej (płatności za pomocą Bank Link), PayPal (informacja: https://www.paypal.com/lv/webapps/mpp/ua/servicedescription-full?locale.x=lv_LV#2).
25. Wszelkie prowizje związane z powyższymi metodami płatności pokrywa Sprzedawca.
26. Jeśli Towary są oferowane w cenie specjalnej (cena promocyjna), wówczas wspomniana oferta jest ważna przez okres wskazany obok Towaru.
27. W przypadku wyboru przez Kupującego sposobu zapłaty za Zamówienie poprzez dokonanie przelewu na rachunek bankowy Sprzedającego, stosowny przelew musi zostać dokonany w terminie 3 (trzech) dni od momentu potwierdzenia Zamówienia.
28. W przypadku, gdy Kupujący nie dokona płatności za odpowiednie zatwierdzone Zamówienie w ciągu 3 (trzech) dni od momentu potwierdzenia Zamówienia, Sprzedający, według własnego uznania, albo skontaktuje się z Kupującym i uzgodni konkretny termin płatności, albo powiadomi Kupującego o anulowaniu Zamówienia.
29. Potwierdzeniem dokonania płatności za Zamówienie jest dokument potwierdzający dokonanie płatności. Jeżeli Kupujący dokonuje płatności przelewem bankowym, za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu należności na rachunek bieżący Sprzedającego.
30. Klienci mogą składać zamówienia na towary w następujący sposób:
· 30.1 Połączenie telefoniczne: Klienci mogą zadzwonić pod numer [Numer telefonu Spółki], aby złożyć zamówienie. Będą musieli podać niezbędne informacje, takie jak imię, nazwisko, dane kontaktowe, adres dostawy i szczegóły dotyczące towarów, które chcą kupić.
· 30.2 Pocztą elektroniczną: Zamówienia można również składać wysyłając wiadomość e-mail na adres [Adres e-mail Spółki]. Wiadomość e-mail powinna zawierać imię i nazwisko klienta, dane kontaktowe, adres dostawy oraz szczegółowy opis towarów, które zamierza zamówić.
31. Podczas składania zamówienia, telefonicznie lub pocztą elektroniczną, klienci powinni upewnić się, że wszystkie podane informacje są dokładne i kompletne. Sprzedawca potwierdzi zamówienie, wysyłając fakturę na adres e-mail klienta. Faktura ta jest uznawana za ważną bez pieczęci i podpisu.
32. Umowę uznaje się za zawartą w momencie wysłania przez sprzedawcę potwierdzenia zamówienia (faktury) do klienta. Wszystkie zamówienia podlegają dostępności towarów i potwierdzeniu przez sprzedawcę. Sprzedawca poinformuje klienta o wszelkich opóźnieniach lub niedostępności towarów. W przypadku anulowania zamówienia z powodu niedostępności, wszelkie płatności dokonane przez klienta zostaną zwrócone w ciągu 14 dni roboczych.
Dostawa
33. Przy zamawianiu Towarów Kupujący może otrzymać Towary za pobraniem.
34. Zamówienie jest dostarczane w sposób wybrany przez Kupującego po opłaceniu Zamówienia i kosztów dostawy.
35. Towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej przez Sprzedawcę.
36. Odbiór Towaru w siedzibie Sprzedającego jest bezpłatny.
37. Zaktualizowane koszty dostawy Towarów są obliczane podczas składania Zamówienia i zależą od miejsca dostawy Towarów określonego przez Kupującego, wagi i/lub objętości Towarów. Przed potwierdzeniem Zamówienia, poprzez wypełnienie wszystkich wymienionych pól informacyjnych, Zamówienie automatycznie wyświetli obliczone koszty dostawy.
38. Jeżeli Kupujący wybrał dostawę Towaru, Towar zostanie dostarczony w terminie wskazanym przy Towarze lub indywidualnie uzgodnionym ze Sprzedawcą. Jeżeli w trakcie realizacji Zamówienia przypada dzień wolny od pracy, termin dostawy może ulec wydłużeniu o liczbę tych dni wolnych.
39. Dostawy odbywają się w dni robocze w godzinach od. 9:00 do 18:00. Jeżeli Kupujący chce, aby kurier skontaktował się z Kupującym w odpowiednim czasie, powinien to zaznaczyć w uwagach podczas składania Zamówienia.
40. Koszty dostawy obejmują dostawę do budynku, klatki schodowej, bramy adresu dostawy wskazanego przez Kupującego lub do najbliższego punktu dostawy, do którego kurier może dojechać samochodem.
41. Jeżeli zamówione Towary są towarami wielkogabarytowymi lub ważą więcej niż 20 kg, a także jeżeli Towary są złożone na palecie, kurier pomoże Kupującemu jedynie w rozładunku przesyłki z samochodu, ale Kupujący jest odpowiedzialny za dostarczenie lub zapewnienie, że Towary zostaną dostarczone we wskazane miejsce.
42. Sprzedawca, przekazując Zamówienie Kupującego do doręczenia firmie kurierskiej, informuje o tym Kupującego, wysyłając na adres e-mail podany w Zamówieniu wiadomość wraz z kodem śledzenia Zamówienia. Jednocześnie wiadomość ta zawiera informację i przypomnienie dla Kupującego o obowiązku korzystania z kodu śledzenia Zamówienia w celu uzyskania aktualnej informacji o czasie przyjazdu kuriera. Kupujący przyjmuje na siebie odpowiedzialność za odbiór Towarów pod adresem wskazanym w Zamówieniu i w podanym później terminie lub za zapewnienie odbioru Towarów, co obejmuje odbiór Towarów z pojazdu kuriera i przetransportowanie ich we wskazane miejsce przez Kupującego we własnym zakresie.
43. Jeżeli Kupujący nie jest obecny w uzgodnionym miejscu w momencie dostawy Zamówienia i w związku z tym dostawa nie powiedzie się, Zamówienie zostanie dostarczone, gdy Sprzedający i Kupujący uzgodnią powtórny czas i miejsce dostawy. Za powtórną dostawę Zamówienia Sprzedający może naliczyć dodatkową opłatę z tytułu kosztów dostawy.
44. W przypadku wyboru przez Kupującego dostawy Towarów podczas składania Zamówienia, Kupujący zobowiązuje się do wskazania dokładnego adresu dostawy Towarów. Jeżeli Towary zostaną dostarczone na adres wskazany przez Kupującego przez firmę transportową, ryzyko utraty i własność zakupionych w ten sposób Towarów przechodzi na Kupującego po dostarczeniu Towarów pod wskazany adres.
45. Kupujący może wybrać odbiór Towaru w siedzibie Sprzedającego wskazanej w sklepie internetowym.
46. W przypadku, gdy Kupujący chce odebrać Zamówienie w siedzibie Sprzedającego, Kupujący może odebrać Towar niezwłocznie po otrzymaniu informacji o gotowości Zamówienia do dostawy. Bez uprzedniego pisemnego uzgodnienia innego terminu odbioru Zamówienia, Kupujący zobowiązany jest odebrać Towar w terminie 5 (pięciu) dni roboczych od dnia otrzymania od Sprzedającego powiadomienia, o którym mowa powyżej.
47. Przed odbiorem Zamówienia w siedzibie Sprzedającego, Kupujący zobowiązany jest okazać dokument tożsamości: paszport lub dowód osobisty, a także numer Zamówienia. Towar wydawany jest wyłącznie Kupującemu, którego dane wskazane są w danym Zamówieniu Towaru lub osobie upoważnionej przez Kupującego. W przypadku nie okazania przez Kupującego numeru Zamówienia lub dokumentu tożsamości, Sprzedający ma prawo nie wydać Towaru.
48. Fakt dostarczenia i odbioru Towaru za pośrednictwem przewoźnika oferowanego przez Sprzedającego potwierdzany jest podpisem Kupującego na terminalu elektronicznym dostawcy lub dowodem dostawy podpisanym przez Kupującego i przedstawiciela Sprzedającego.
49. Jeżeli Kupujący po otrzymaniu Zamówienia stwierdzi, że opakowanie Towarów lub Towary są uszkodzone (widoczne uszkodzenie), Kupujący musi niezwłocznie odnotować wykryte uszkodzenie w dokumentach towarzyszących transportowi Towarów i skontaktować się ze Sprzedającym. Jeśli dowód dostawy zostanie podpisany bez uwag, uznaje się, że Towary nie mają widocznych uszkodzeń.
50. Jeżeli Towar został uszkodzony podczas transportu, a uszkodzenie Towaru zostanie wykryte później (ukryte uszkodzenie), Kupujący musi powiadomić o tym Sprzedającego nie później niż 3 (trzy) dni po otrzymaniu Towaru, wysyłając żądanie na adres e-mail Sprzedającego, a także załączając zdjęcia uszkodzonego Towaru i opakowania Towaru.
51. W miejsce uszkodzonych Towarów Sprzedający dostarczy Kupującemu nieodpłatnie nowe Towary, dostarczy Towary równoważne lub zwróci kwotę zakupu Towarów. Niniejsza klauzula nie ma zastosowania do przypadków, w których Towary zostały uszkodzone podczas transportu zorganizowanego przez Kupującego i za który Kupujący ponosi odpowiedzialność.
52. Jeżeli Kupujący po otrzymaniu Zamówienia stwierdzi, że Towary zostały dostarczone omyłkowo lub brakuje któregokolwiek z zamówionych Towarów, Kupujący musi niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym, który zobowiązuje się do zapewnienia bezpłatnej dostawy brakujących Towarów do Kupującego.
Prawo do odstąpienia od umowy
53. Kupujący, będący Konsumentem (osobą fizyczną), ma prawo skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i jednostronnie odstąpić od Umowy poprzez zwrot otrzymanego Towaru (w porozumieniu ze Sprzedawcą także części Towaru) w terminie wskazanym w pkt 66 niniejszego Regulaminu. Postanowienie to oznacza, że we wskazanym terminie, jeżeli Kupujący zmieni zdanie lub z innych przyczyn postanowi odmówić przyjęcia Towaru (w uzgodnieniu ze Sprzedawcą, także części Towaru), Kupujący ma prawo poinformować Sprzedawcę o zamiarze zwrotu Towaru (w uzgodnieniu ze Sprzedawcą, także części Towaru) Sprzedawcy i otrzymać zapłacone pieniądze.
54. Termin do wykonania prawa odstąpienia od Umowy wygasa w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy lub od dnia, w którym Konsument lub osoba wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Towaru, ostatniej partii lub części Towaru lub ostatniego Towaru, a w przypadku zawarcia Umowy o dostarczenie Towaru częściami - od dnia wejścia w posiadanie pierwszego Towaru.
55. Wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w określonym terminie powoduje rozwiązanie Umowy i zwalnia Kupującego z wszelkich zobowiązań umownych, z wyjątkiem kosztów związanych ze zwrotem Towarów do Sprzedającego.
56. Jeżeli ostatni dzień okresu wykonywania prawa odstąpienia przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, prawo odstąpienia przysługuje do dnia roboczego następującego po zakończeniu tego okresu (włącznie).
57. Kupujący (Konsument) nie może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy w przypadkach wskazanych w przepisach prawa, w tym m.in. w następujących przypadkach:
1. Towary są wykonane zgodnie z instrukcjami Konsumenta lub Towary są wyraźnie spersonalizowane;
2. Konsument otworzył opakowanie Towaru, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
3. Towary są nietrwałe lub wkrótce tracą ważność;
4. ze względu na swoje właściwości, Towary nieodwracalnie zmieszały się z innymi przedmiotami po dostawie.
58. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej Umowy w drodze jednoznacznego i zrozumiałego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Na stronie internetowej Sprzedającego www.lignau.pl Kupujący może również wypełnić i przesłać drogą elektroniczną formularz odstąpienia od umowy (dostępny tutaj) lub inne jednoznaczne oświadczenie, jednak skorzystanie z tej formy nie jest obowiązkowe. Jeżeli Kupujący skorzysta z tej możliwości, Lignau sp. z .o.o. niezwłocznie poinformuje go za pomocą trwałego nośnika (np. pocztą elektroniczną) o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie lub wypełniony formularz należy złożyć lub przesłać na adres Lignau sp. z .o.o.: ul. Złota 7 lok. 28 00-019 - Warszawa (mazowieckie) lub przesłać na adres e-mail info@lignau.pl, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym. Obowiązkiem Konsumenta jest wykazanie wykonania prawa odstąpienia od umowy.
59. Zgodnie z Umową, która ulega rozwiązaniu w wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy, Kupujący ma obowiązek przekazać lub zwrócić Sprzedającemu otrzymany Towar (w porozumieniu ze Sprzedającym również część Towaru) bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia przesłania Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy lub oświadczenia o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni. Towar (w porozumieniu ze Sprzedawcą także część Towaru) należy zwrócić dostarczając go na adres: ul. Przędzalniana 8, 15-688 Białystok (Podlaskie), w dni robocze w godzinach od 9:00 do 12:00 oraz od 13:00 do 17:00 .
60. Kupujący pokrywa bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (w porozumieniu ze Sprzedawcą również część Towaru). Maksymalny koszt zależy od ilości konkretnego Towaru i sposobu wysyłki.
61. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru (w porozumieniu ze Sprzedawcą także części Towaru), jeżeli Towar (w porozumieniu ze Sprzedawcą także część Towaru) był używany w celu innym niż wyjaśnienie charakteru, cech i funkcjonowania Towaru (w porozumieniu ze Sprzedawcą także części Towaru).
62. Sprzedający bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego lub formularza odstąpienia od umowy o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, zwróci Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów poniesionych w związku z wyborem przez Kupującego sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyto przy zawarciu Umowy, chyba że w oświadczeniu lub formularzu odstąpienia od umowy wskazano inny sposób zapłaty preferowany przez Kupującego.
63. Sprzedawca jest uprawniony do wstrzymania się ze zwrotem kwoty zapłaconej przez Kupującego do czasu otrzymania przez Sprzedawcę Towaru (w uzgodnieniu ze Sprzedawcą także części Towaru) lub przedstawienia Sprzedawcy przez Kupującego potwierdzenia odesłania Towaru (w uzgodnieniu ze Sprzedawcą także części Towaru), w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
64. Prawo do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do osób prawnych.
Gwarancja i uprawnienia Kupującego w przypadku Towarów niezgodnych z umową
65. Obowiązkiem Sprzedającego jest zapewnienie zgodności Towarów z postanowieniami Umowy.
66. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową, która ujawni się przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru.
67. Kupujący jest zobowiązany do uważnego zapoznania się z zaleceniami dotyczącymi użytkowania Towarów przed użyciem Towarów i do używania Towarów wyłącznie zgodnie z instrukcjami producenta, zgodnie z właściwościami Towarów i ich przeznaczeniem.
68. Gwarancja jest dodatkowym zobowiązaniem przyjmowanym przez jej udzielającego. Gwarancja udzielana jest wyłącznie w formie pisemnej i stanowi potwierdzenie przez producenta lub Sprzedawcę, że Towar lub jego części składowe zachowają właściwości użytkowe, bezpieczeństwo i wydajność przez określony czas oraz że producent lub Sprzedawca przyjmuje na siebie dodatkowe zobowiązania, które nie są przewidziane w ustawie o ochronie praw konsumentów oraz innych ustawach i przepisach wykonawczych.
69. Towary oferowane w Sklepie internetowym objęte są gwarancją producenta. Okres gwarancji w odniesieniu do Konsumenta wynosi dwa lata, przy czym producent może określić dłuższy okres gwarancji, wskazując go w dokumencie potwierdzającym transakcję lub w instrukcji obsługi, lub na stronie internetowej producenta. Uprawnienia Konsumenta określa ustawa o prawach konsumenta, a rękojmia nie narusza uprawnień wynikających z ustawy.
70. Gwarancja jest ważna tylko wtedy, gdy Kupujący przedstawi oryginalny dokument potwierdzający transakcję, a Kupujący przestrzegał właściwego użytkowania Towaru zgodnie z jego przeznaczeniem.
71. Konsument ma prawo do złożenia Sprzedawcy reklamacji z tytułu niezgodności Towaru z umową w terminie dwóch lat od dnia wydania Towaru. Za dzień zakupu Towaru uznaje się dzień, w którym Sprzedawca wydał, a Konsument przyjął dany Towar. W takim przypadku Konsument powinien wysłać żądanie na adres e-mail Sprzedawcy info@lignau.pl (formularz żądania dostępny jest tutaj).
72. Wniosek reklamacyjny Kupujący składa Sprzedającemu w terminie nie krótszym niż dwa miesiące od dnia stwierdzenia przez Kupującego niezgodności Towaru z postanowieniami Umowy.
73. Wady Towarów będą usuwane, a Towary niezgodne z umową wymieniane lub zwracane, w oparciu o procedury określone w niniejszym Regulaminie oraz z uwzględnieniem wymogów aktów prawnych obowiązujących w Polsce.
74. Gwarancja producenta nie obowiązuje, jeżeli wady powstały w wyniku niewłaściwego użytkowania, transportu lub przechowywania Towarów, a także w związku z ogólnie przyjętym zużyciem Towarów w trakcie ich eksploatacji.
75. W przypadku powstania sporu pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, będzie on rozstrzygany w pierwszej kolejności w drodze negocjacji, dążąc do osiągnięcia porozumienia - ustnie lub pisemnie.
76. Składając reklamację, Kupujący musi podać następujące informacje:
1. fakturę i numer zamówienia Towarów. W miarę możliwości Kupujący załącza fakturę, aby Sprzedający mógł jak najszybciej rozpatrzyć reklamację Kupującego;
2. wady Towarów, oznaki uszkodzenia Towarów lub inne podstawy roszczenia;
3 należy przedłożyć inne dowody, takie jak zdjęcie Towaru lub obszaru o niskiej jakości (jeśli jest to uszkodzenie mechaniczne i możliwe jest jego sfotografowanie), zdjęcie opakowania Towaru itp.
77. Składając reklamację, Kupujący musi wskazać jedną z czynności, które mają zostać wykonane przez Sprzedającego:
1. usunięcia niezgodności Towarów bez odszkodowania w rozsądnym terminie, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to niemożliwe lub nieproporcjonalne;
2. wymienić Towary na równoważne towary o odpowiedniej jakości w rozsądnym terminie bez odszkodowania, z wyjątkiem przypadków, w których jest to niemożliwe lub nieproporcjonalne;
3. odpowiednio obniżyć cenę zakupu, biorąc pod uwagę zużycie Towarów lub korzyści, jakie Kupujący uzyskał z użytkowania Towarów, a które Sprzedający i Kupujący uzgodnili;
4. do odstąpienia od Umowy i zwrotu kwoty zapłaconej Kupującemu za Towary, z wyjątkiem przypadku, gdy niezgodność Towarów jest niewielka i nie może znacząco wpłynąć na zdolność Kupującego do korzystania z Towarów. Niezgodność Towaru uznaje się za nieistotną, jeżeli nie obniża ona w sposób znaczący jakości wykonania podstawowych funkcji Towaru lub właściwości użytkowych i można ją usunąć bez powodowania wizualnie wykrywalnych zmian w wyglądzie zewnętrznym Towaru.
78. Przede wszystkim Kupujący ma prawo żądać od Sprzedającego nieodpłatnego usunięcia niezgodności Towarów z warunkami Umowy lub wymiany Towarów bez odszkodowania na towary zapewniające zgodność z warunkami Umowy, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to niemożliwe lub nieproporcjonalne.
79. Kupujący ma prawo żądać od Sprzedającego obniżenia ceny Towaru lub odstąpienia od Umowy i zwrotu zapłaconej za Towar kwoty pieniężnej, jeżeli Sprzedający nie usunął w rozsądnym terminie niezgodności Towaru z warunkami Umowy lub nie wymienił Towaru na zgodny z warunkami Umowy lub gdy wymienione czynności zostały wykonane z istotnym uszczerbkiem dla Kupującego. Obniżając cenę lub odstępując od Umowy i zwracając Konsumentowi kwotę zapłaconą za Towar, można wziąć pod uwagę zużycie Towaru lub korzyści, jakie Kupujący uzyskał z używania Towaru i które Strony uzgodniły.
80. Rozpatrując reklamację Sprzedający udziela Kupującemu pisemnej odpowiedzi na reklamację w terminie 15 (piętnastu) dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji oraz informuje o możliwym sposobie realizacji reklamacji lub rozwiązania sporu.
81. Jeżeli z przyczyn obiektywnych nie jest możliwe udzielenie odpowiedzi w wyżej wymienionym terminie, Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego na piśmie, określając rozsądny termin, w którym odpowiedź powinna zostać udzielona, oraz uzasadniając potrzebę takiego przedłużenia.
82. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego (Konsumenta), że Towar jest nieodpowiedniej jakości i chęci jego zwrotu, Sprzedający zobowiązuje się zapewnić Kupującemu zwrot Towaru, zwracając Kupującemu (Konsumentowi) koszty zwrotu Towaru. Jeżeli Kupujący wybierze sposób zwrotu Towaru inny niż oferowany przez Sprzedawcę, powodujący niewspółmierne i wyższe koszty, Sprzedawca nie jest zobowiązany do pokrycia takich kosztów zwrotu Towaru.
83. Jeżeli Sprzedający uzna, że roszczenie Kupującego jest bezzasadne lub jest gotów zaproponować Kupującemu inne rozwiązanie sporu, poinformuje o tym Kupującego na piśmie w terminie określonym w punkcie 92 niniejszych Warunków. Sprzedający jest zobowiązany uzasadnić odrzucenie roszczenia Kupującego.
84. Jeżeli Kupujący jest usatysfakcjonowany rozwiązaniem zaproponowanym przez Sprzedającego, spór uznaje się za rozwiązany.
85. Jeżeli Kupujący nie jest usatysfakcjonowany rozwiązaniem zaproponowanym przez Sprzedawcę i nie zgadza się na uznanie reklamacji za bezzasadną, ma prawo zwrócić się do:
1. podmiot zajmujący się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich, jeżeli taki został ustanowiony w danej dziedzinie;
2. Komisji Rozstrzygania Sporów Konsumenckich, jeżeli taka została powołana w danej dziedzinie, a pomoc udzielona przez Centrum Ochrony Praw Konsumenta w rozstrzygnięciu sporu nie przyniosła rezultatu;
3. certyfikowanego mediatora w celu osiągnięcia wzajemnie korzystnego porozumienia w drodze mediacji;
4. sąd właściwości ogólnej.
Przetwarzanie danych osobowych
100. Strona internetowa www.lignau.pl jest własnością, a administratorem przetwarzanych na niej danych osobowych jest Lignau sp. z o.o., nr rejestracyjny 524891571, adres siedziby: ul. Złota 7 lok. 28 00-019 - Warszawa (mazowieckie), telefon +48535798094, adres e-mail info@lignau.pl.
101. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Lignau sp. z o.o. dostępne są na stronie internetowej www.lignau.pl w zakładce Polityka Prywatności.
102. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych na tej stronie, Kupujący proszony jest o kontakt z administratorem pisząc na adres e-mail info@lignau.pl.
103. Wszelkie dane osobowe podane przez Kupującego będą przetwarzane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO) (UE) 2016/679 oraz odpowiednimi polskimi przepisami o ochronie danych osobowych. Przepisy te zapewniają ochronę osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz swobodny przepływ takich danych.
104. Kupujący zobowiązuje się do podania w momencie składania Zamówienia dokładnych danych osobowych i kontaktowych niezbędnych do realizacji Zamówienia. W przypadku podania nieprawidłowych danych Zamówienie nie zostanie zrealizowane. Powyższe dane są uzyskiwane na podstawie informacji dobrowolnie podanych przez Kupującego.
105. Jeżeli pierwotnie podane przez Kupującego informacje uległy zmianie (w tym informacje, które Kupujący podał Sprzedającemu przy rejestracji), Kupujący zobowiązany jest do dokonania stosownych zmian na stronie internetowej sklepu internetowego lub, jeżeli nie jest to możliwe, do poinformowania o tym bezpośrednio Sprzedającego.
Różne
106. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub opóźnione wykonanie Umowy lub jakichkolwiek zobowiązań określonych w Umowie, jeżeli przyczyną takiego niewykonania lub opóźnienia jest siła wyższa, taka jak zmiany, uzupełnienia obowiązujących aktów prawnych lub przyjęcie i/lub wejście w życie nowych takich aktów, w tym sankcje, klęski żywiołowe i katastrofy, działania wojenne, strajki, zakłócenia w komunikacji, systemach informatycznych) oraz inne okoliczności pozostające poza kontrolą Sprzedającego.
107. Wyrażając zgodę na niniejsze Warunki użytkowania, Kupujący przyjmuje na siebie odpowiedzialność za wszystkie czynności wykonywane podczas korzystania ze swojego konta użytkownika i zainstalowanej aplikacji oraz za wszystkie transakcje i inne zobowiązania zaciągnięte za pośrednictwem aplikacji.
108. Na platformie sklepu internetowego www.lignau.pl Stosunek prawny pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym podlega przepisom obowiązującym w Polsce. Transakcje z Kupującymi będącymi osobami fizycznymi w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta będą regulowane przez tę ustawę oraz inne polskie ustawy i rozporządzenia dotyczące ochrony praw konsumentów.
109. Do komunikacji z Kupującym Sprzedawca wykorzystuje adres e-mail i/lub numer telefonu podany przez Kupującego podczas rejestracji w sklepie internetowym lub składania Zamówienia.
110. W celu pisemnego porozumiewania się ze Sprzedawcą, Kupujący wysyła Sprzedawcy wiadomość e-mail na adres info@lignau.pl lub list zwykły na adres siedziby Lignau sp. z o.o.. Sprzedawca poinformuje Kupującego pisemnie o otrzymaniu wiadomości (zazwyczaj pocztą elektroniczną).
111. Nagłówki i numeracja zostały zamieszczone w Warunkach Użytkowania wyłącznie dla jasności i wygody i nie mogą być wykorzystywane do interpretacji tekstu lub znaczenia Warunków Użytkowania.
112. Warunki Użytkowania są wiążące i mają zastosowanie nie tylko do Kupującego, ale także do każdego następcy praw i obowiązków Kupującego, niezależnie od zmian personalnych Kupującego lub zmian osób upoważnionych przez Kupującego.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 r.