Polityka prywatności
Kontroler
1. Właścicielem i administratorem danych osobowych przetwarzanych na stronie internetowej www.lignau.pl jest Lignau sp. z o.o. (zwana dalej "Administratorem"):
- nr rejestracyjny 524891571,
- adres siedziby: ul. Złota 7 lok. 28 00-019 - Warszawa (mazowieckie),
- telefon +48 535 798 094,
- adres e-mail info@lignau.pl.
Dane kontaktowe Administratora w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych: adres e-mail info@lignau.pl Korzystając z tych danych kontaktowych lub wchodząc na adres siedziby Administratora można uzyskać informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Administratora.
Postanowienia ogólne
1. "Dane osobowe" oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą).
2. Dokonując rejestracji lub składając zamówienie bez rejestracji, lub wyrażając zgodę na otrzymywanie wiadomości na stronie internetowej www.lignau-wood.eu (zwanej dalej "stroną internetową"), kupujący powierza Administratorowi swoje dane osobowe i udziela mu prawa do przetwarzania tych danych zgodnie z celami, w zakresie i w sposób opisany w Regulaminie i Polityce Prywatności (zwanej dalej "Polityką Prywatności") sklepu internetowego Administratora.
3. "Przetwarzanie" to dowolna operacja lub zestaw operacji na danych osobowych wykonywanych w sposób zautomatyzowany lub bez użycia takich środków, w tym gromadzenie, rejestracja, porządkowanie, przechowywanie, adaptacja, modyfikacja, odzyskiwanie, wykorzystywanie, łączenie, rejestrowanie, usuwanie lub niszczenie.
4. Niniejsza Polityka prywatności zawiera wszystkie informacje o tym, jakie dane osobowe kupującego są gromadzone i przetwarzane przez Administratora, w jakim celu są wykorzystywane, jak długo są przechowywane i inne informacje.
5. Administrator jest uprawniony do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności poprzez opublikowanie jej aktualnej wersji na stronie internetowej.
6. Polityka prywatności jest stosowana w celu zapewnienia ochrony prywatności i danych osobowych w odniesieniu do kupujących - osób fizycznych i powiązanych stron trzecich (osób kontaktowych, przedstawicieli prawnych, osób upoważnionych, płatników), odwiedzających stronę internetową, uczestników kampanii marketingowych Administratora, wszelkich innych osób, które zwracają się do Administratora (wszyscy zwani dalej "Klientem").
7. Polityka Prywatności ma zastosowanie do przetwarzania danych, niezależnie od formy i sposobu, w jaki Administrator przetwarza dane osobowe: na stronie internetowej, w aplikacjach mobilnych, w formie papierowej, telefonicznie lub w inny sposób.
8. Mogą zostać ustalone dodatkowe szczegółowe zasady korzystania z plików cookie, o których Klient jest informowany po uzyskaniu przez Administratora odpowiednich danych.
9. W celu poinformowania Klienta o przetwarzaniu jego danych osobowych Administrator przekazuje informacje zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej "Rozporządzenie") oraz ustawą o przetwarzaniu danych osobowych.
10. Administrator stosuje odpowiednie środki organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia stałego bezpieczeństwa danych osobowych Klienta oraz zapewnienia zgodności przetwarzania danych z wymogami przepisów o ochronie przetwarzania danych.
Dane osobowe i cel ich przetwarzania
1. Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
a. dane identyfikacyjne - imię, nazwisko, numer PESEL, data urodzenia, numer paszportu/dowodu osobistego, podpis;
b. osobiste dane kontaktowe - adres, numer telefonu, adres e-mail;
c. dane kategorii specjalnych - rezydent/nierezydent;
d. dane osób kontaktowych - imię, nazwisko, numer PESEL, adres, adres e-mail, numer telefonu;
e. Dane klienta - Data rejestracji klienta;
f. zarejestrowane dane profilu klienta - numer klienta, działania wykonane na stronie internetowej;
g. dane transakcji - numer transakcji (umowy na odległość), data;
h. dane zakupu towaru - nazwa towaru, kod towaru, data zakupu, numer listu przewozowego, sposób odbioru towaru, cena, sposób płatności, informacje o płatności;
i. dane dotyczące płatności - numer konta systemu płatności, numer rachunku bankowego, numer faktury, data, kwota, sposób otrzymania faktury, data płatności, kwota do zapłaty, płatnik;
j. dane dotyczące sprzeciwu - numer sprzeciwu (reklamacji), data rejestracji i rozstrzygnięcia, rodzaj, opis;
k. działania wykonane na stronie internetowej - adres IP, wykonane działania, sekcja strony internetowej, data i godzina;
l. dane dostępowe do systemów - nazwa użytkownika i hasła przypisane Klientowi;
m. dane zgody - oznaczenie wyrażonej przez Klienta zgody według tematu, daty i godziny wyrażenia zgody, źródła.
2. Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
a. przygotowywanie i zawieranie umów na odległość;
b. Identyfikacja klienta;
c. Rejestracja i uwierzytelnienie klienta na stronie internetowej;
d. dostawa towarów i usług (w celu wykonania zobowiązań umownych);
e. wypełnienie zobowiązań umownych;
f. obsługa klienta i konsultacje;
g. przegląd i przetwarzanie wniosków i zastrzeżeń;
h. zarządzanie płatnościami;
i. zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych i firmy;
j. zapewnienie zatrzymywania danych;
k. prowadzenie dokumentacji, księgowości i dokumentacji finansowej;
l. spełnienie wymogów ustawowych i wykonawczych lub wykonywanie praw Administratora zgodnie z przepisami ustawowymi i wykonawczymi.
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
1. Administrator przetwarza dane osobowe w oparciu o następujące podstawy prawne:
a. zawarcia i wykonania umowy - jest to jedna z głównych podstaw prawnych wykorzystywanych przez Administratora przy przetwarzaniu danych osobowych w celu przygotowania i zawarcia umowy, gdy Klient składa zamówienie, oraz zapewnienia jej wykonania;
b. zgodność z przepisami prawa i regulacjami - wykonywanie obowiązków, do których kontroler jest zobowiązany na mocy przepisów prawa i regulacji;
c. zgodnie ze zgodą Klienta - osoby, której dane dotyczą;
d. poszanowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora - przez prawnie uzasadnione interesy rozumie się prawa, których realizacja jest dopuszczalna w świetle przepisów prawa lub zawartych umów i które są równoważone z interesami i prawami Klienta.
Kategorie odbiorców danych osobowych
1. Administrator nie ujawnia osobom trzecim danych osobowych Klienta ani żadnych innych informacji podanych przez Klienta online, z wyjątkiem:
a. jeśli dane muszą zostać ujawnione odpowiedniej osobie trzeciej w ramach zawartej umowy w celu wykonania czynności niezbędnej do wykonania umowy lub funkcji delegowanej przez prawo;
b. zgodnie z jasną i wyraźną zgodą Klienta;
c. osobom przewidzianym w zewnętrznych przepisach ustawowych i wykonawczych na ich uzasadniony wniosek;
d. w celu ochrony uzasadnionych interesów Administratora zgodnie z procedurą określoną w przepisach ustawowych i wykonawczych, takich jak wystąpienie do sądu lub innych organów państwowych przeciwko osobie, która naruszyła uzasadnione interesy Administratora.
2. Administrator nie przekazuje więcej danych osobowych niż jest to konieczne do określonego celu przetwarzania.
Okres przechowywania danych osobowych
1. Administrator przechowuje i przetwarza dane osobowe Klienta tak długo, jak długo spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
a. umowa z Klientem pozostaje w mocy;
b. tak długo, jak Administrator lub Klient mogą realizować swoje prawnie uzasadnione interesy zgodnie z procedurami określonymi w zewnętrznych przepisach prawa i regulacjach;
c. tak długo, jak jedna ze stron ma prawny obowiązek przechowywania danych (na przykład zgodnie z ustawą o rachunkowości faktury wystawione na firmę muszą być przechowywane przez co najmniej 5 lat itp;)
d. tak długo, jak zgoda Klienta na przechowywanie danych jest ważna (dotyczy tylko przypadków, w których nie ma innej podstawy prawnej do przechowywania danych osobowych (na przykład w przypadkach, gdy dane zostały uzyskane w wyniku realizacji działań marketingowych)).
2. W przypadku otrzymania skargi lub naruszenia interesu prawnego Administratora, odpowiednie informacje mogą być przechowywane do czasu rozstrzygnięcia sprawy, na przykład do czasu uprawomocnienia się orzeczenia sądu.
3. Jeżeli nie zachodzi żadna z podstaw prawnych przetwarzania danych, dane osobowe Klienta są usuwane.
Prawa osoby, której dane dotyczą, w zakresie przetwarzania danych osobowych
1. Prawo dostępu: Klient ma prawo do uzyskania informacji, czy Administrator przetwarza dane osobowe Klienta, a także prawo do zapoznania się z danymi osobowymi Klienta przetwarzanymi przez Administratora oraz informacji o celach przetwarzania danych, kategoriach przetwarzanych danych, kategoriach odbiorców danych, okresie przetwarzania danych, źródłach danych, zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, a także o ich znaczeniu i konsekwencjach dla Kupującego.
2. Prawo do sprostowania: w przypadku nieścisłości, Klient ma prawo zażądać od Administratora sprostowania niedokładnych danych osobowych.
3. Prawo do usunięcia danych: Klient ma prawo zażądać od Administratora usunięcia jego danych osobowych, jeżeli:
a. Klient wycofał zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody w okresie jej obowiązywania;
b. dane nie są już niezbędne do celów, dla których były przetwarzane;
c. Klient wniósł sprzeciw wobec przetwarzania, a prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora nie są nadrzędne wobec prawnie uzasadnionych podstaw po stronie Klienta lub jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego;
d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
e. dane osobowe muszą zostać usunięte zgodnie z wymogami przepisów ustawowych i wykonawczych.
Prawo do usunięcia danych nie dotyczy przypadków, gdy zgodnie z przepisami prawa Administrator jest zobowiązany do przetwarzania danych osobowych lub przetwarzanie danych jest niezbędne do archiwizacji, realizacji interesu publicznego lub celów statystycznych, a także w związku z wniesieniem, realizacją lub obroną roszczeń prawnych.
1. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych: w pewnych okolicznościach wymienionych w przepisach dotyczących przetwarzania danych (jeśli dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, Klient kwestionuje prawidłowość danych, Klient wnosi sprzeciw wobec przetwarzania danych w celu zapewnienia uzasadnionych interesów Administratora itp. Jednak w związku z ograniczeniem przetwarzania danych i przez okres tego ograniczenia Administrator może nie być w stanie zapewnić Klientowi zakupu towarów.
2. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych: jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionych interesów Administratora, a także do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania na potrzeby marketingu bezpośredniego.
3. Prawo do cofnięcia zgody: jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe Klienta na podstawie udzielonej przez niego zgody, Klient ma prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie w taki sam sposób, w jaki została ona udzielona, tj. na stronie internetowej www.lignau-wood.eu, dzwoniąc pod numer telefonu Administratora +48 535 798 095 lub drogą elektroniczną pisząc na adres e-mail info@lignau.pl. W przypadku cofnięcia zgody dalsze przetwarzanie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w określonym celu nie będzie wykonywane. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych dokonanego w okresie ważności zgody Klienta. Po wycofaniu przez Klienta zgody na przetwarzanie danych, Administrator ma prawo przetwarzać dane Klienta, których przetwarzanie ma inną podstawę prawną.
4. Prawo do przenoszenia danych: Klient ma prawo otrzymać swoje dane, które dostarczył Administratorowi, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz ma prawo żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli jego dane są przetwarzane na podstawie umowy w sposób zautomatyzowany lub na podstawie zgody.
5. Prawo do złożenia skargi: Klient ma prawo złożyć skargę do Administratora i Państwowego Inspektora Ochrony Danych, jeśli uważa, że jego prawa do ochrony danych osobowych zostały naruszone. Jednak przed zwróceniem się do Państwowego Inspektora Ochrony Danych, Administrator prosi Klienta o zwrócenie się do Lignau sp. z o.o. w celu znalezienia rozwiązania w przypadku naruszenia prawa Klienta do ochrony danych osobowych. Jeżeli mimo to Klient uzna, że Administrator nie rozwiązał sprawy w sposób należyty, przysługuje mu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Urzędu Ochrony Danych Osobowych: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Zgłaszanie i weryfikacja roszczeń
1. W celu realizacji wszystkich powyższych uprawnień, Klient może skorzystać z danych kontaktowych Administratora wskazanych w niniejszej Polityce Prywatności i złożyć reklamację, podając następujące dane: imię, nazwisko, numer PESEL, adres pocztowy (jeżeli Klient chce otrzymać odpowiedź listem poleconym) lub adres e-mail (jeżeli Klient chce otrzymać odpowiedź drogą elektroniczną na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja).
2. Pozew, sporządzony w dowolnej formie, może mieć postać:
3. Przesłane Administratorowi przez Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail info@lignau.pl. Wniosek musi być podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym;
4. wysłane przez Klienta podpisaną przesyłką pocztową na adres: ul. Złota 7 lok. 28 00-019 - Warszawa (mazowieckie).
5. Po otrzymaniu wniosku Klienta Administrator przeanalizuje jego treść i możliwości identyfikacji Klienta oraz, w razie potrzeby, poprosi Klienta o podanie dodatkowych informacji w celu zapewnienia w jak największym stopniu, że dane zostaną przesłane do odpowiedniej osoby, której dane dotyczą, oraz w celu zmniejszenia ryzyka nadużycia danych Klienta.
6. Administrator odpowie na żądanie Klienta w ciągu 30 dni od jego otrzymania. Żądanie musi być wystarczająco możliwe do zidentyfikowania. W przypadku złożonego wniosku czas na jego rozpatrzenie może zostać przedłużony o maksymalnie dwa miesiące. Administrator poinformuje również Klienta, jeżeli nie będzie mógł spełnić żądania, na przykład w zakresie usunięcia danych, do których przechowywania Administrator jest prawnie zobowiązany.
7. Administrator stosuje różnorodne technologie i procedury bezpieczeństwa w celu ochrony danych osobowych Klienta przed nieuprawnionym dostępem, wykorzystaniem lub ujawnieniem. Partnerzy współpracujący z Administratorem są zobowiązani do stosowania odpowiednich środków w celu ochrony poufności Klientów i zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych Klientów. Jeśli jednak Klient korzysta z Internetu lub komunikacji mobilnej do przesyłania informacji, Administrator nie może zagwarantować bezpieczeństwa danych podczas procesu przesyłania, dlatego wszelkie przekazywanie informacji do Administratora w wyżej wymieniony sposób odbywa się na wyłączną odpowiedzialność Klienta.
Pliki cookie
1. Administrator wykorzystuje pliki cookie i podobne technologie do zbierania i przechowywania informacji podczas przeglądania strony internetowej przez Klienta. Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są wysyłane do komputera lub urządzenia mobilnego Klienta podczas odwiedzania strony internetowej i które strona internetowa zapisuje na komputerze lub urządzeniu mobilnym Klienta, gdy Klient otwiera stronę. Podczas każdej kolejnej wizyty pliki cookie są wysyłane z powrotem do strony internetowej pochodzenia lub do innej strony internetowej rozpoznającej pliki cookie. Pliki cookie działają jako pamięć danej strony internetowej, umożliwiając stronie zapamiętanie komputera Klienta podczas kolejnych wizyt; pliki cookie mogą zapamiętywać ustawienia Klienta lub zwiększać wygodę użytkownika. Więcej informacji na temat plików cookie oraz sposobu zarządzania nimi lub ich usuwania można znaleźć na stronie www.aboutcookies.org.
2. Witryna korzysta obecnie wyłącznie z funkcjonalnie niezbędnych plików cookie:
a. niezbędne pliki cookie: te pliki cookie są wykorzystywane w celu zapewnienia działania strony internetowej, w tym umożliwienia Klientowi korzystania z usług Lignau sp. z o.o. i połączenia się z jego kontem. Te pliki cookie są wykorzystywane w oparciu o uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu działania strony internetowej i umożliwieniu Klientowi zakupu towarów. Niezbędne pliki cookie są przechowywane do momentu zamknięcia przeglądarki przez Klienta, tj. do zakończenia sesji;
b. funkcjonalne pliki cookie: te pliki cookie pozwalają stronie internetowej zapamiętać ustawienia wybrane przez Klienta i dokonane wybory, co sprawia, że korzystanie ze strony internetowej jest wygodniejsze. Te pliki cookie są wykorzystywane w oparciu o uzasadniony interes Administratora w dostarczaniu, ulepszaniu i ułatwianiu korzystania ze strony internetowej. Funkcjonalne pliki cookie są trwale przechowywane na urządzeniu Klienta.
3. Jeśli Klient sobie tego życzy, może kontrolować lub usunąć pliki cookie. Większość przeglądarek internetowych można skonfigurować tak, aby blokowały pliki cookie przechowywane na urządzeniu. Należy pamiętać, że w takim przypadku Klient będzie musiał dostosować indywidualne ustawienia za każdym razem, gdy odwiedza witrynę, a niektóre usługi i funkcje witryny mogą nie działać.
Postanowienia końcowe
1. Jeśli Klient ma pytania dotyczące korzystania z plików cookie lub jakiekolwiek inne pytania dotyczące przetwarzania jego danych, może skontaktować się z Administratorem, korzystając z danych kontaktowych określonych w Polityce prywatności.
2. Niniejsza wersja Polityki prywatności wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 r.